Dňa 15. apríla sa v Bratislave konala prestížna konferencia Mediálne trendy 2025, ktorá sa už tradične zameriava na aktuálne výzvy, príležitosti a smerovanie mediálneho priemyslu na Slovensku i v širšom stredoeurópskom priestore. Tohtoročné podujatie prilákalo množstvo odborníkov z oblasti televízneho a rozhlasového vysielania, online médií, marketingu aj regulácie digitálneho priestoru. Diskutovalo sa o dôvere v médiá, o vplyve umelej inteligencie na žurnalistiku, o nových formátoch pre mladého diváka a o udržateľných modeloch financovania nezávislej produkcie.
Jedným z účastníkov konferencie bol aj výkonný riaditeľ spolku autorizovaných televízií LOTOS, Ing. Vladimír Seman, ktorý v diskusiách zdôraznil význam regionálnych a nezávislých televíznych staníc pre pluralitu médií a kultúrnu rozmanitosť Slovenska. V rozhovoroch s partnermi i zástupcami štátnych inštitúcií upozornil aj na potrebu efektívnejšej podpory verejnoprospešného vysielania a zachovania dostupnosti kvalitného obsahu v menších regiónoch.
S potešením môžeme oznámiť, že na základe tohtoročnej účasti a nadviazaných kontaktov bude spolok LOTOS oficiálnym partnerom konferencie Mediálne trendy 2026. Táto spolupráca vytvára priestor pre intenzívnejší dialóg medzi verejnoprávnymi, nezávislými aj komerčnými vysielateľmi a zároveň umožní prezentáciu konkrétnych projektov z oblasti regionálnej mediálnej tvorby, podpory mladých tvorcov či digitálneho vzdelávania.
Konferencia Mediálne trendy tak aj v tomto roku potvrdila svoj status kľúčového fóra pre diskusiu o budúcnosti slovenských médií a nastavila dôležité témy, ku ktorým sa organizátori a partneri vrátia už o rok – tentoraz s ešte širšou podporou a zastúpením z regiónov.